lördag 24 oktober 2009

Positiv hockeykväll!


Ulf bjöd på en trevlig hockeykväll i logen i kväll. Vi åt och drack gott och så vann AIK med 3–0 mot Modo!


Ulfs fru Lotta. Hon har träffat Jerrys Molly och hon vet hur Jerry ser ut när han har ont. Lotta trivs bra i Skellefteå med bl a närheten till allt. Och hon har bara tre timmar från sitt hem till föräldrarnas hem i Stockholm.

Lottas mamma Anita. Hon bor i Haninge och hon beundrar hur bra skola och sjukvård fungerar i Skellefteå. Hon har åkt Vasaloppet flera gånger och vandrat i fjällen många fler gånger. Hennes man har ett fint namn: Viking.

Bankman som pratade snyggt pitemål. Nej, jag kommer inte ihåg hans namn och ja vi hälsade på varann, men det är inte första gången jag inte kommer ihåg namnet efter en hälsning. Oftast är jag nog så koncentrerad på att säga rätt namn på mig själv ...
I alla fall så tycker jag att pitemålet är bland de snyggaste dialekterna i Sverige, men Anita hörde ingen skillnad mellan Mattias skelleftemål och bankkillens pitemål. Jag tycker lite synd om henne.

S-K-E-L-L-E-F-T-E-Å let´s go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar