måndag 12 oktober 2009

Måndag


I morse hade jag så svårt att välja kläder. Jag tog på och av alldeles för länge. Under tiden kläderna åkte av och på packade jag ner tandborste och tandkräm i en plastpåse inför tandläkarbesköket senare på dagen. När jag till sist fick några kläder att fastna på kroppen hittade jag inte påsen. Letandet slutade med att jag skyllde på Alessa och åkte sedan till jobbet. Det gick rätt så fort på Morvägen ... Men på Solbacken tog det stopp och då hade jag bara en minut kvar innan jag skulle sitta vid mitt skrivbord på jobbet. Det var ett vägarbete som orsakade en bilkö på tio minuter. Och ja - jag kom för sent till jobbet ...
Hos tandläkaren gick det bra till en början. Martin hittade inga hål, men mitt i allt föreslog han att jag borde skaffa en bettskena för 3 000 kronor – bara för att jag har lite knak i käken ...
I afton när jag kom hem rev jag sönder en vägghängd spegel som hade rallat loss och bara behövde en andning för att falla i golvet ...
Då började Teklas ordspråk ringa i mina öron: "Som veckan börjar, så fortsätter den ..."
Vad händer i morgon?

3 kommentarer: