onsdag 9 september 2009

Hur tvättar du?


Ibland blir jag överfallen av tvätthögen i tvättstugan. Men några tvättmaskiner senare kan tvättkorgen t o m bli tom. En stund. För nöjd och lycklig på väg ut ur tvättstugan kan jag möta Selina som är på väg in med ett tvättberg igen. Det hände senast förra veckan. Och då tog jag i allt vad jag kunde för att hon inte skulle ha en chans att lägga den minsta lilla sockan i tvättkorgen. Men hon spände bara musklerna lite och klev över hennes lilla mamma och vips var tvättkorgen full igen ...

Men jag är lite nyfiken på hur du tvättar? Senaste tiden har jag fått höra olika tvättmetoder bl a:
A ... tvättar när badkaret är fullt med kläder.
B ... han tvättar sina egna kläder och hon tvättar sina.
C ... tvättar en gång var tredje månad.
D ... tvättar alla färger samtidigt.
E ... tänker på hygienen och tvättar sockar för sig, underkläder för sig, o s v.
F ... tvättar när det är slut underkläder.

3 kommentarer:

  1. Tom tvätt tunna finns det???? Inte i min värd!
    Två till tre maskiner per dag. Idag började jag nästan se botten men kl 22:10 fick lilla fröken näsblod i sängen. Så vad gör man med alla rödprickiga sängkläder???... Lovprisar den underbara tvättmaskinen och min halvtidstjänst i tvättstugan.....

    SvaraRadera
  2. jag tvättar när jag har slut kläder... om det fins nån tid till tvättstugan.. åsså fyra tvättar: en mörk, en ljus, en röd å en med mysko kläder.. Plättlätt! :D

    SvaraRadera
  3. Ett bra sätt att veta när man bör tvätta är när de enda trosorna kvar i lådan är de urtvättade med hål i å samma sak med sockarna ;)

    SvaraRadera