lördag 12 september 2009

Döden, döden ...


Tänker på vita arkivet nästan varje gång jag redigerar familjesidorna.
Då funderar jag på vad som ska stå i min dödsruna och hur min dödsannons ska se ut.
Egentligen spelar det ju ingen roll för då är jag död, men jag funderar ändå ...
Tror att det här blir början på min dödsruna: Okidokihoppsanhejsan, vips var ÅsaLu borta – trodde du ja ;) man vet aldrig ... forts följer.
Dödsannonsen ska i alla fall vara i fyrfärg och det får absolut inte vara ett garnnystan som symbol, även fast jag är lite tjorvig ibland ...

Här är två personliga kistor:

En kompis gjorde kistan till sin döda vän som var graffitimålare och konstnär.

Konstnären Arne har byggt sin egen kista med både åror och kompass och målade kistan i hans favoritfärg. Texten på kortsidan är: "Vem kan segla förutan vind? Vem kan ro utan åror? Vem kan skiljas från vännen sin utan att fälla tårar?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar