onsdag 6 januari 2010

Skottdag

I dag har det varit takskottning på Åsen och i Sjulsviken i Östanbäck.
När jag var 10–15 år älskade jag att rulla ner från tak på vintrarna. Jag kom ihåg hur häftigt pirrigt det var. På den tiden tog jag och en kompis på oss massor med takskottningsjobb i Östanbäck. Jag minns också hur vi satt och vilade på taknockarna och fantiserade om det ena och det andra. Men det var då. I dag fick jag mig upp på taket, men gjorde inte mycket nytta utan jag tänkte hela tiden på hur jag skulle få mig ner igen på tryggaste sätt ...
Och efter att snön hade fallit från våra hjärtan skottade jag och Mattias ut julen. Skönt!



2 kommentarer:

  1. Du satte in bilden på tomten bara för att reta mig, va? Den är så fiiiiin! Vill ha. Hoppsan! Har jag anammat ditt uttryck . . . Visst skulle du och Annika börja göra såna? Jo, jag vet att det var nåt jag skulle bidra med också men det har jag glömt :)

    SvaraRadera
  2. Det är så kul att få reta dig någon enstaka gång! ...
    Bra att jag får lära dig en mening med mening!
    Jag och Ankan gör tomtar och du fortsätter tomta! ;)))

    SvaraRadera