torsdag 7 januari 2010

Omstart! Omstart!

På väg till jobbet i dag la bilen av. Jag lyckades krypa av E 4:an, men sedan var det stopp. Bilen gick bara på tomgång och inte en millimeter framåt. Jag såg att det var en krumeluring gul varningslampa som lyste. Efter att ha vinkat in en bil (Sofia från Ostvik) och lånat hennes telefon (jag hade såklart borta min i morse) och jagat ut Mattias i riktning mot mig, ringde plötsligt datavärldens mest använda ord i mina öron: "Starta om!" Jepp, jag startade om bilen och vad hände? Jo, den gula varningslampan släcktes och bilen började rulla igen. Kände mig som Bosse Bildoktorn! Men sedan på vägen hem stannade bilen igen, och det var två gånger för mycket. I morgon landar Audin på Bilbolagets skrivbord!

2 kommentarer:

  1. Bosse B: Dieslar fryser, de e ett faktum!

    SvaraRadera
  2. Å jag som ger den värme och ett varmt garage att natta i ... :))

    SvaraRadera