torsdag 26 november 2009

Vem är i magen?

I veckan har Sandra svalt "pärlor" som hon har fotat i dag. De letar fortfarande efter den osynlige filuren som har flyttat in i hennes mage.
Jag kan inte direkt säga att jag gillar sjukhusmiljön, även fast min dröm som barn var att jobba på lassa precis som mamma. När jag gick i nian pryade jag hos sjukgymnasten Stig. En dag fick han hjälpa mig ut på en balkong för att jag inte skulle tuppa ... och då blev det Norran istället!
Och det har inte blivit bättre med åren. När jag följde Sandra på en gastroskopiundersökning tvingade personalen på mig tyngsta blyvästen och mitt i det Sandra kraxade och bara ville spy upp slangen kände jag att blyvästen jag hade på mig var så tung att jag fick svettningar på ryggen och i pannan, så jag snubblade snabbt ut ur rummet och landade på en säng och låg där och pustade ända till Sandra var klar med undersökningen ...
Men det bästa med lassa är i alla fall räkmackorna!




2 kommentarer:

  1. Hoppas att pärlorna lyckas locka fram den där filuren en gång för alla nu. Lycka till! Leon skickar en kram!

    SvaraRadera
  2. tack tack :) mitt öga var ju inte SÅ farligt å jag vet att du bara följ med för att du vill ha en macka ;)

    SvaraRadera